آمار بالای حضور دختران در کنکور، معضل است نه افتخار/ لزوم تحصیل جوانان در رشته‌های مورد نیاز جامعه
مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد مشکل جوانان امروز را ازدواج و اشتغال دانست و گفت: این دو مشکل به هم وابسته هستند به گونه‌ای که فردی که برای کار مراجعه می‌کند به او می‌گویند برای افراد متأهل تسهیلات بیشتری ارائه می‌شود و از سوی دیگر افرادی که قصد ازدواج دارند از آنها در مورد شغلشان سوال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حجت الاسلام محمد علی فخرالساعه مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، مشکل جوانان امروز را ازدواج و اشتغال دانست  و گفت: این دو مشکل به هم وابسته هستند به گونه‌ای که فردی که برای کار مراجعه می‌کند به او می‌گویند برای افراد متأهل تسهیلات بیشتری ارائه می‌شود و از سوی دیگر  افرادی که قصد ازدواج دارند از آنها  در مورد شغلشان سوال خواهد شد.


ازدواج آسان و کاهش توقع در انتخاب شغل، راه حل مشکل ازدواج و اشتغال جوانان


وی با بیان اینکه مشکل اشتغال و ازدواج جوانان قابل حل است، ادامه داد: باید ازدواج‌ها آسان گرفته شود، در تهیه جهیزیه برای ازدواج باید به حداقل‌ها اکتفا کرد؛ متاسفانه در ازدواج بسیاری از جهیزیه‌هایی که تهیه می‌شود استفاده نمی‌شود و فقط جلوی چشم دیگران از این خانه به آن خانه برده می‌شود.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه مراسم‌های ازدواج نیز باید با کمترین تجمل برگزار شود، افزود: باید مهریه‌ها سبک در نظر گرفته شود چرا که پرداخت مهریه به زن برای مرد واجب است و هر چقدر باشد باید آن را پرداخت کند و اینکه برخی برای تعیین مهریه می گویند هر چقدر می خواهید بنویسید یا مهریه را کی داده و کی گرفته اشتباه است.

حجت الاسلام فخرالساعه با اشاره به مشکل اشتغال جوانان گفت: اکنون بحثی که وجود دارد اشتغال و تحصیل زنان است؛ اینکه اعلام می‌شود درصد بالای شرکت کنندگان در کنکور دختران هستند و امثال اینها، معضل است نه افتخار.

وظیفه زن اشتغال نیست/ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی خانواده‌ها


وی با بیان اینکه همه مشکلات ما ناشی از فاصله گرفتن از دستورات اسلام است، ادامه داد: وظیفه زن اشتغال نیست البته اسلام نمی گوید زن خانه نشین باشد ولی وظیفه زن و مرد مشخص شده است، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی ما هستند، زمانی که این زوج آسمانی به عقد هم درآمدند، پیامبر(ص) به آنها فرمود: یا علی(ع) کارهای بیرون از خانه به عهده تو و کارهای داخل خانه به عهده فاطمه(س) است.


لزوم تحصیل جوانان در رشته‌های مورد نیاز جامعه


مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه دختران و پسران باید برای اشتغال در زمینه‌های قدم بردارند که برای آن ساخته شده‌اند، یادآور شد: دختران و پسران باید در رشته هایی که جامعه به آنها نیاز دارد، تحصیل کنند، رشته‌هایی مانند پزشکی، معلمی، پرستاری برای دختران لازم است ولی تحصیل زنان در رشته‌هایی مانند راه و ساختمان و رشته‌هایی که برای مردان ساخته شده است درست نیست.

اشتغال هر زن، سرپرست یک خانواده را بیکار می‌‌کند


وی با بیان اینکه هر زنی که شاغل می شود یک سرپرست خانواده بیکار می‌شود تصریح کرد: خیلی از نهادها و ادارات به دنبال استخدام زنان هستند چرا که زنان عهده دار تامین هزینه خانواده نیستند و به حقوق و مزایای کم راضی می‌شوند و با این کار علاوه بر اینکه به زن ظلم می‌شود یک مرد از اشتغال و تامین هزینه خانواده خود محروم خواهد شد.


حجت الاسلام فخرالساعه ادامه داد: الان زنان به دنبال  تحصیل و کسب مدارک بالا می‌روند و می‌خواهند با این کار شغل خوبی داشته باشند و دوشادوش مردان در بازار کار رقابت کنند و از خانه داری، تربیت فرزند و شوهر داری که وظیفه اصلی آنهاست باز می‌مانند.

این کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: زن شاغل وقتی به منزل می آید مسلما خسته است و توانایی و انرژی کافی برای رسیدن به خانواده، فرزندان و شوهر خود را ندارد، نمی‌تواند نیازهای شوهر را تامین کند و از این جهت مشکلات و معضلات دیگری به وجود می‌آید و شوهر به دنبال تامین نیازهای خود در بیرون از خانه می‌رود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر با توجه به نبود مادر در خانه و وجود فضای مجازی فرزندان پای اینترنت و کامپیوتر تربیت می‌شوند، ادامه داد: اینکه می‌گویند بهشت زیرپای مادران است و مقام بالایی دارند به دلیل زحمتی است که برای فرزندان می‌کشند، البته حق مادری به جای خود، اما وقت نگذاشتن برای فرزندان و تربیت آنها مشکلات عدیده ای را از دوران کودکی برای فرزندان به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام فخرالساعه توقعات بالای جوانان تحصیلکرده در زمینه اشتغال نیز یادآور شد و گفت: اکثر جوانانی که مدارک تحصیلی بالایی دارند حاضر به اشتغال در برخی کارها نیستند، آنها می‌خواهند پشت میز بنشینند و درآمد بالایی هم داشته باشند که موجب مشکلات و معضلات زیادی است  در حالی که اگر این افراد در یک شغلی مشغول به کار شوند و به درآمد کم قانع باشند با کسب تجربه می‌توانند خود را مطرح کنند و به تدریج با قرار گرفتن در درجه بالای شغلی درآمد بالایی نیز کسب کنند.

بالا رفتن توقعات جوانان در زمینه اشتغال، بیکاری آنها را رقم می‌زند


وی افزود: بالا رفتن توقعات جوانان در زمینه اشتغال، بیکاری آنها را رقم می‌زند و در نتیجه در زمینه ازدواج نیز با مشکل روبرو می‌شوند که این موضوع مشکلات روانی جوانان و آسیب های دیگر را در جامعه به وجود می‌آورد.

مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد تصریح کرد: در قدیم فرزندان از سنین کودکی کمک کار پدر و مادر بودند هم تجربه کسب می کردند و هم کم توقع بار می آمدند، با این کار دختر در سن جوانی توانایی مدیریت خانه و شوهر را داشت و پسر نیز برای خودش مردی شده بود و توانایی انجام هر کاری را داشت اما اکنون والدین صبح تا شب سر کار هستند و تنها به دنبال تامین نیازهای مادی فرزندان هستند و با تربیت غلطی که وجود دارد، بچه‌ها تنبل، تن پرور و پرتوقع بار می‌آیند و درآینده به هر کاری تن نمی‌دهند، به دنبال کار راحت با درآمد بالا هستند و معضلی برای خود، خانواده و جامعه خود می‌شوند.

انتهای پیام/ غ

سید محمد علوی زاده لایک ۱

نظرات  (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
آخرین مطالب
نرم افزار اندروید احکام تخصصی بانوان (نسخه آزمایشی)
تبدیل وبلاگ تخصصی احکام بانوان به وبسایت
آمار بالای حضور دختران در کنکور، معضل است نه افتخار/ لزوم تحصیل جوانان در رشته‌های مورد نیاز جامعه
مطالعه و دانلود 5 کتاب درباره کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)
عده در ازدواج موقت
انجام کارهای خانه؛ واجب یا مستحب!
اجازه پدر برای ازدواج موقت دختر غیرباکره
مـخـارج سـفـر زن
رابطه تمکین و نفقه
اگر مـرد نـفـقـه زن را نـپـردازد!
پربیننده ترین مطالب
دانلود کتاب رساله دانشجویی / سید مجتبی حسینی word و pdf
خواندن داستان هاى شهوانى
دانلود کتاب احکام آراستگی ظاهری
مسلمان شدن دانشمند یهودی به خاطر معجزه علمی قرآن در مورد عده زن مطلقه
چادری های بی حجاب/کاریکاتور
بسم الله الرحمن الرحیم
مانعیت کاشت ناخن مصنوعی برای غسل و وضو؟؟
دانلود کتاب احکام روابط زن و شوهر / word و pdf
مطالعه و دانلود 5 کتاب درباره کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)
حکم شرعی پوشش صورت برای چهره های زیبا
موضوعات
احکام تصویری و پوستر
احکام ازدواج
احکام جنابت
احکام دختران
احکام غسل
احکام نجاسات و ظروف
احکام حیض (پریود، عادت یا قاعدگی)
احکام نفاس
احکام استحاضه
احکام آمیزش و روابط زناشویی
احکام پوشش و حجاب
احکام زینت و آرایش
احکام محرم و نامحرم
احکام فرزندان
احکام ارث و دیه
احکام طلاق و عده
احکام حقوق زن و شوهر
احکام بارداری و جلوگیری
احکام شیردهی
احکام سقط جنین
احکام نگاه
دانلود
احکام انحرافات جنسی (زنا، همجنس بازی،خود ارضائی یا استشهاء و...)
فلسفه احکام
مسائل و موضوعات متفرقه مورد نیاز زنان
آرشیو مطالب
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۳ ( ۲ )
دی ۱۳۹۳ ( ۳۳۶ )
آذر ۱۳۹۳ ( ۲۸۹ )
نویسندگان
سید محمد علوی زاده ( 334 )
ا. سیدی ( 250 )
ح. اعتماد ( 46 )
پیوند ها
دفتر مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای
دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی
دفتر آیت الله العظمی حسین‎ وحیدخراسانی
دفتر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی
دفتر آیت الله العظمی حسین نوری همدانی
مؤسسه فرهنگی حوراء بانوان استان همدان
کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ حجاب و عفاف Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
سایت گناه شناسی
ریحانه های بهشتی
گلی از گلهای بهشت
مسیحیت شناسی
پاتوق بچه شیعه ها
گناه شناسی
73 فرقه
روضه
پیوندهای روزانه
جلو افتادن عادت
لکه بینی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان